Rap van fortuin - 22 persoonlijke verhalen van de commerciële radio en televisie
OverzichtRap van Fortuin gaat over de commerciële radio en televisie in Nederland: het grote avontuur van de veroveraars die de oude ingeslapen omroepen bestormden via de satelliet, de kabel en de ether. De makers, de bedenkers, de beleidsbepalers en de geldschieters. De winnaars en de verliezers. Ze zochten de mazen van de Wet, ze teisterden de grenzen van het wettelijk toelaatbare. Hun initiatieven schrikten de publieke omroep wakker en spoorden hen aan tot tegenactie. De commerciële en publieke omroepen bespeelden het grote publiek. De politiek bepaalde wat goed was voor het grote publiek. En het publiek koos zelf: met de kijk-en luistercijfers.
In Rap van Fortuin vertellen 22 gezichtsbepalende mediamakers van de afgelopen tien jaar over hun avonturen in omroepland. De waarheid bestaat niet, daarom vertellen alle 22 hoofdrolspelers hun eigen verhaal in hun eigen woorden. Een clubje machtige mensen dat bepaalt wat wij met zijn allen dagelijks zien en horen op televisie en radio. Rap van Fortuin is een spannend boek over de nooit helemaal volwassen geworden radio- en televisie-amateurs.