Opvallend anders - De Amersfoortse Phoenix brouwerij 1873-1970

Artikel 1 van 821
€ 7,00 (inclusief btw)
Het artikel is uitverkocht.

Dit is het verhaal van een relatief kleine familiebrouwerij, die in een tomeloze wil tot overleven op beslissende momenten met vernieuwende oplossingen durfde te komen. In haar innovatieve manier van denken en marketing was Phoenix haar tijd en  concurrenten ver vooruit. Zo bracht zij al in 1917 een alcoholvrij bier onder de naam Malto op de markt, ging zij als eerste Nederlandse brouwerij vanaf 1925 in de brouwerij gebotteld flessenbier in de winkels verkopen, onderscheidde zij zich op verpakkingsgebied met de invoering van de pulfes in 1926 en de sixpack in 1936 en introduceerde zij in 1932 het statiegeld voor bierflessen in Nederland.

Minstens zo interessant als haar geschiedenis is het vele beeldmateriaal dat van Phoenix bewaard is gebleven. Grafisch vormgever Nico de Koo was vanaf de jaren twintig verantwoordelijk voor de zeer opvallende vormgeving van de huisstijl en alle reclame-uitingen. De door hem ontworpen etiketten en reclame-posters behoren vandaag de dag in de bierwereld tot de meest geliefde  verzamellaarsobjecten.

 

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Om even bij stil te staan...

OOSTERBEEK
Waar de Airbornes daalden...

Oosterbeek - Verleden, heden en toekomst...

AIRBORNE
Overdenkingen

ARNHEM, GEZIEN

© 2015 - 2024 Doornweerdje | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel