KLM in beeld (2e-hands)

Artikel 1 van 39
€ 3,00 (inclusief btw)
Het artikel is uitverkocht.

In het kader van het 75-jarig bestaan van de KLM is dit boek over de vormgeving binnen de maatschappij verschenen. Het verschaft een reis door de tijd, maar dan vooral met een grafische bril op. Het beeldmerk met de vleugels werd door de KLM al vanaf de oprichting in 1919 gevoerd. Pas in de jaren vijftig werd vormgeving van een huisstijl belanrijker. Daarbij speelde ook een internationale oriëntatie mee.

Bekende kunstenaars zoals Gerrit Rietveld worden gevraagd om mee te denken aan kleurstellingen, ook in interieurs van vliegtuigen. Door de chronologische aanpak (en het geschetste historische tijdsbeeld) ontstaat een helder beeld van de genoemde ontwikkeling. Een ontwikkeling die zich ook doorzet in de beschildering van de vliegtuigen van de KLM. De kleur blauw krijgt in de jaren '60 meer nadruk, uiteindelijk resulterend in de nu wereldwijd bekende blauwe vliegtuigromp. In de marketingsfeer zijn de opgang en de neergang van de klomp, de molen en de tulpen door de jaren heen goed af te lezen. Bevat veel gekleurde illustraties.

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Om even bij stil te staan...

OOSTERBEEK
Waar de Airbornes daalden...

Oosterbeek - Verleden, heden en toekomst...

AIRBORNE
Overdenkingen

ARNHEM, GEZIEN

© 2015 - 2024 Doornweerdje | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel